Sopgumma

Det jag känner mig mest nöjd med idag är att jag kört två lass till sopen. Så att kusin Kerstin slapp se högen jag travat upp vid stallet. Nu är bara två hamockdelar och en halv motionscykel kvar.

Potatisfårefolket har fixat fårorna. Nu gäller bara att få ned pärerna också. Känns lite för kallt idag - alltid något att skylla på. Sanningen är väl den att ryggen värker ordentligt . Fast jag tycker jag tagit det försiktigt.

´Fast förstås gardinstången är på plats också.

Fast egentligen är jag väl mest nöjd över träffen med Håkan Blom på medicinavdelningen. Han hade pratat med pappa tidigare och nu hade han en genomgång med mig. Far får stanna några dagar till för att justera in medicinen. En riktigt bra doktor vill jag säga.

Besök från Skåne har också hunnits med. Daniel och Anna. Daniel är barnbarn till våra förra grannar - Swärdarna. Förevigda på bild men överföringen misslyckades. Får försöka igen.

Blir ingen Stockholmsresa i morgon - måste försöka hitta någon som kan knåda min rygg.

Nu ska jag gå till mor och stryka gardinerna - kanske de kommer upp i kväll. Fast efter sjukhusbesöket som förstås står på programmet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback