13 787

Så ska jag få vara nervös igen - med sonen i fädrernas spår. Nervös för att han ska vara för tjurig för att kliva av om det blir för mycket. Med lätt huvudvärk i går och risk för riktigt tungt före idag så är det skäl till oro för en moder.

Själv tror jag numer på farmors "nyp i örat" knep. När man kom inspringande och hade slagit knäna så fick man som råd att nypa i örsnibben så hårt man bara kunde. Och genast blev det bättre i knät - för det gjorde ondare på ett annat ställe.

Idag är min högerarm nästintill obrukbar av värk och smärta. Fast "underredet" - från midja  till tår känns fullständigt som i forna dagar - helt i toppform. Fast frågan är då om det är bara för att det är så mycket ondare i armen?

Blir inte lugnad av TV om Vasaloppet - vädervarning.

Nu ska jag dra till föräldrarna och programmera in SMS tjänsten så det får veta om Jens passerar någon kontroll idag.

Sen tillbak hem. Tolvkaffe och efter det blir det faktiskt jobbet. Börjar inse att det är en del att jobba in innan det blir semester den 20. Och sen ska jag faktiskt göra ett besök hos Carola i Boden vid 16-tiden - det vet hon inte om än. Och halvfem hämtar jag Nina fvb till Älvsbyn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback