Flyttångest

En pryl hit och en pryl dit. Varje gång jag lägger upp något någonstans inser jag att det ska bort därifrån också.

Men en till kartong med äggkoppar packade. Och ett par skor slängda.

När jag kom till mor och far i eftermiddag var fastrar och och en farbror där. Farbror Hasse och faster Inga-May. Och så faster Solveig - som är ingift. I min församling = by - gjorde vi aldrig skillnad på ingifta eller "äkta" vilket ibland kunde göra det svårt att veta vem som var syskon med vem.

Sen när jag kom hem skulle jag vila mig frisk - men det spritte i hela kroppen. Tänkte på allt som skulle packas - både för resan och flytten. Men det är nog flytten som är värsta ångern.

Och så skulle jag koppla av med lite blogg - och så var det tekniska problem.

Och tekniska problem är det tydligen i kommunen också. Det gick inte den här gången heller. Att lägga ut städningen på entreprenad. Självklart borde det vara så att varje förvaltning själva skulle bestämma hur de organiserar sin verksamhet. Kan de köpa tjänster billigare "ute på stan" och få pengar över till barn och gamla - så väl bekomme!

Som de nu är är det en massa Kalle-anka-pengar mellan förvaltningarna och tekniska. Den senare bara skickar räkningen till soc och skola - utan konkurrensutsättning.

NordNytt och Karl Petersen - den senare riktigt i gungning - irriterad. Margareta Lindbäck beklagar men ställer sig lojalt bakom partiför(s)laget.

Konstaterade att kroppen bara har tid med en krämpa i taget. Förkylningen har helt tagit över - känner mig riktigt bra i både armar och ben nu. Peppar, peppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback