Gammal nyhet

Det här läste jag om för flera veckor sen - att danskarna rasar mot IKEA för att dörrmattor köps med danska namn. Nu är nyheten att det är generellt mindre fina produkter som får danska namn.

Och då frågar jag mig vad som är mindre fina produkter? Ja, inte är det ju dörrmattan precis - kan undra hur mitt parkettgolv sett ut om den "ruggiga" saken inte funnits. Dock vet jag inte om den har danskt namn?

För övrigt hörde jag en lärarinna som vänt på problemet med mobiltelefoner - hon använde dem i undervisningen. Och en pojke hade lärt sig japanska tack vare att han knappat och haft sig med telefonen.

Men lärarinnan påstod att det var "på grund av" sitt intresse som han lärt sig japanska. Låter som en riktig belastning det här med japanskan.

En av mina icke-favoriter är på TV - Stig Malm - finns det någon som mer personifierar besserwissern än han?

Nu ska jag dra igång med sjukhusbesök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback