God för

Kamprad kommer bara på  7:e plats i rik-ligan. Hur många miljarder han är "god för" sa dom på TV men jag minns inte.

Däremot så undrade de vad man egentligen menar med ordet "god" i det här sammanhanget. Nu se ju Kamprad snäll ut och han fixade ju IKEA till Haparanda till min svärdotters glädje.

Men annars tvivlar jag starkt på att det finns något samband mellan miljarder och "god".

Min högerarm är långt i från god på morgonen - så spretar håret än mer än vanligt så vet ni varför.

Jag är nollställd vad gäller Carola Häggqvist - och ändå kan jag inte tycka annat än äckligt  utmanande med insmickrande
lappmössa och lycka till hälsning till Luleå hockey.

Det är ingen hejd på vad sossarnas betror regeringen att klara av. Skakningar och vibrationer av gruvbrytningen i Malmberget förväntas näringsministern klara av. Karin Åström (s) är ny och ivrig i riksdagen men man kanske inte behöver "skjuta" på allt man hör och ser.

Visste ni för övrigt att Arejplog har 8 727 sjöar och att Luleå var näst båttätast i Europa. Kennetth Strömberg skriv i olänkbar insändare i NSD att dessa uppgifter såg han på en Norrlandsutställning på Kungsgatan i Stockholm på 70-talet.

Ska avslöja en liten hemlis för er innan jag drar till jobbet.Det mullrar hos kommunals medlemmar och man funderar var de fackligt förtroendevalda har sin lojalitet - medlemmarna eller partiet(s). Från de slutna sammanträdesrummen kan jag avslöja att åtminstone en av de namngivna mest ser ut som en trogen Lassiehund när "den" blickar på kommunalrådet. Så funderingen är nog relevant.

Vad jag ätit till frukost? Ett (1) hekto Ädel vitlök - underbar skinka från Bröderna Nilssons för endast 16.90 för närvarande. Har ni inte prövat än så se fram emot en riktig smaksensation.

Nu på morgonen ska Karin visa mig hur morgonrutinerna på jobbet går till. Så att jag klarar det när Karin åker in för operation. Så jag får rappa på så jag kommer till åtta idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback