Suger musten ur mig

Nog blev jag kvar till efter tre idag. Blev "puls" då Karin kom med bokföringen. Det är så kul! Vet att det är perverst - men så är det.

Älskar Debet och Kredit - så är det bara!

Men innan apoteksärenden och inköp av adapter var klart var  "musten" slut - och så lite test av larmknappen på mors telefon tog resten.

Men spännande var det. Hon tryckte på röda knappen i 3 sekunder - och då ringde det till min telefon - och en "amulanssiren" ljöd genom rummet. Fast vi visste det var test blev det lite hysteriskt. Och fattade inte vilken telefon den sirenen tjöt från.

I alla fall fantastiskt - när hon tryckt på den knappen kan jag genom att ringa tillbak - och utan att hon gör någonting - koppla tillbak mig och höra vad som sägs i rummet.

Men eftersom jag svarade fick vi inte veta om resten av nödkejdan funkade - det vill säga om det skickades sms till resten av de mobilnummer som står på nödlistan.

Förstod ni någonting - det gjorde inte mamma - och far tyckte vi skulle kasta ut alla apparater.

Jag sov en timme när jag kom hem - så nu har jag slötittat på TV - uppdrag granskning om Hells Angels och sen LKAB.

Men jag är trött - jättetrött - borde ringa några som står på "sociala listan" - men det får bli en annan kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback