En svala gör ingen sommar!

En svala gör ingen sommar! - men söt var den där den satt på telefontråden vid far.s hus

 


Telefontrådar tillhör väl för övrigt ett utrotningshotat släkte?



Men svalan tillsammans med den här  snöhögen som fotograferades i går - den är borta nu - så tror jag på sommaren!

Själv har jag gjort en resa till Luleå. Den började på postterminalen för att fixa eftersändning av posten. Gick vidare till Lindvalls el för att eventuellt inhandla spis och fläkt till mor.

Därefter EM Möbler på Storheden, Wikamöbler i Gammelstad - och som vanligt hamnade jag i affären på MIO - Möbellind i Boden. Har svårt att motstå den äldre lite korpulente herren med Överkalixdialekt,

Blev med bäddsoffan Ylva (trot eller ej) och en byrå vid namn Cleo. Cleo - även i folkmun kallad ´"Klamydiagrottan" kändes ju inget vidare. Men det fanns inget märke på den.

Och tror eller ej - både soffan och byrån skulle levereras i "paket" typ Ikea. Men monteringen lyckades jag i alla fall pruta bort..

Nu är jag hemma och borde börja diska finglas och porslin som ska in i vitrinskåpet - men jag tror det blir madrassen och handboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback