Hemma igen

Men som vanligt krånglar det med överföring av foton. Fast älgarna och skogsfåglarna fastnade i alla fall inte på kort. Rådjurskiden hann jag inte med att fota - innan den svävade bort.

Allt har gått väl - och trevligt som vanligt i Jokkmokk. Femton personer på ärsmöte i Jokkmokk - det är inte dåligt det. Ska man översätta det per capita så är det ett fp-möte i Luleå med 200 pers. Inte så ofta vill jag påstå.

Och så kreativa. En ny kul bekantskap - kommunens flyktingsamordnare. Ukrainare från början - men har gjort sin resa i Sverige via Pajala, Haparanda, Luleå, Gävle. Och har nu sökt sig till Jokkmokk. En mor i Luleå som vi väl får be honom bearbeta för medlemskap så vi kan ta tillvara hennes kompetens.

Nu ska jag försöka hitta en ställning att sova i - som inte stör min onda rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback