Jag var mogen

I kväll var jag mogen att lämna tillbak nycklarna till min gamla lägenhet. Det sista hämtat. Och då visar det sig att min hyresvärdinna är i Göteborg. Och kommer hem först söndag kväll. Så jag får bära de betungande nycklarna några dagar till.

Men när jag stängde dörren där i kväll sa jag hej då lägenheten - kul tid vi haft tillsammans.

Annars har det varit föräldrarnas kväll - föreredelser för fönstertvätt i morgon. "Gunnar" kommer!

I min nya lägenhet "flyktinglägret" - hann jag i alla fall bära ut två tomma målarburkar.

Och i morgon kommer Jens och förankarar min bokhylla - då kan jag i alla fall börja lyfta in lite böcker. Och han hinner säkert hjälpa mig att flytta vitrinskåpet 3 centimer - då kan det också börja fyllas.

Snart är diskbänken fri så jag kan koka kaffe i alla fall.

Och i bästa fall kommer morgontidningarna till Kråkbergsvägen 26?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback