Till Turkiet?

Men vad då - dom här guldförsäljarna stannade ju mig i Måttsund för ett par veckor sen. Var från Turkiet och behövde pengar till "petrol". För att komma hem som jag uppfattade det. Det var två bilar bakom varann - så jag tyckte det var märkligt att båda fått "soppatorsk". Man skulle ju hivat fram en reservdunk med bränsle - och fått se reaktionen?

Det var riktigt guldglänsande ringar och armband han visade fram.

Kul i alla fall att de nu nått Stockholm!

Själv har jag insett att drömmen om att inget passade in i nya lägenheten delvis kan vara sann. Men det ordnar sig nog. Bara sälja på blocket!

Nu väntar jag bara att mor ska ringa från sängen. Har kommenderat henne att ringa mig när hon lagt sig. Så att jag kan sova lite tryggare.

Har hälsat på far också. Han var sämre i kväll - lite febervirrig - trots att han inte hade så mycket feber. Men den kan vara på gång sa Sara. I alla fall var han tämligen lugn när jag lämnade honom.

Än så länge gäller att det är vårdplanering i morgon klockan 13.00.

Kommentarer
Postat av: Marcia

Ylva, ibland kan gamla människor bli lite virriga av en sjukhusvistelse (yngre också). Det kallas för konfusion och är tillfälligt. Det blandas dock ihop med demens ibland. Hoppas att din mamma och pappa mår bättre snart. Kram från mig!

2008-05-01 @ 22:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback