Utanför pallen

Luleå rasar 50 placerinar i Svensk Näringslivs ranking och hamnar på plats 170 - det är vad jag förstår utanför pallen i tävlan mellan norrbottens kommunerna också.

Illa, illa riktigt illa. Men så går det när så mycket ska drivas i egen regi och i osund konkurrens.

Ett annat "illa" hade jag tänkt skriva om egentligen. I morse fick jag gå tillbak in och hämta kappan. Trodde kavajen skulle räcka den 12 maj - men vindarna isade.

En kul grej som aldrig blev mig förunnat. Nu har Kuriren gett alla gruppledarna i Luleå (och några andra kommuner också) möjlighet att blogga.

Skulle inte en före detting också platsa?

Och det här med att jobba 3 timmar per dag är ett skämt. Även om det blir 3 med råge så hinner jag inget. Särkilt inte om man i tankspriddhet stoppas ett kuvert i papperskorgen. Ett kuvert med ett kvitto där Åke Forslund skulle ha pengar för utlägg. SÅ jag fick söka!

Nu ska jag som sagt strax sluta - en halvtimme till blir det.


Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

vem vet kanske får ombudsmännen samma möjlighet..

2008-05-12 @ 12:30:26
Postat av: AGS

NSD hade råkat "missa" att Luleå ligger på 170:e plats. !!)i statistiken i Sverige. Att Boden var bäst i länet däremot visste dom.

2008-05-13 @ 20:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback