Vårdens båda sidor

Liksom myntet har vården två ansikten.

Jag måste säga att var helst jag mött vården för egen del - eller anhörigas - så har jag åtminstone de senaste 30 åren bara positivt att säga. SÅ många fantastiska människor jag mött!

Både kompetens och empati så att det blir över.

Och ändå är både jag och andra i mångt och mycket besvikna.

Något saknas - och nu när jag är i en akut situation med far - och i någon mån mor - så ser jag tydligt var det brister!

HELHETEN!!

Mor har 46 sidor journal hos Gammelstads vårdcentral. Hur har det kommunicerat upp mot lasarettsvården då hon varit där? Noll och intet förstås!! Och inte uppifrån och ner heller förstås.


Tänk när stafettläkare säger att jag törs inte skicka en remiss till röntgen - för då blir dom arg på "lasarettet" (Sunderby sjukhus). Det exemplet är något år gammalt.


Och vad är då¨lösningen? Husläkare förstås! Någon som har ansvaret att knyta ihop säcken. Någon som vi i familjen alltid kan återvända till när alla experter sagt sitt.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback