Ett oskyldigt busstreck?

Nu kommer jag plötsligt ihåg något som upprörde mig i morse. En artikel i Kuiren om så kallat ungdomsbus i Kalix. I artikeln står "ett oskyldigt busstreck". Jag kan undra om det är reportern som står för den värderingen. Att kasta råa ägg på vem det vara månde kan aldrig enligt mig anses som "ett oskyldigt busstreck" av vuxenvärlden. Tyvärr är det väl så det blivit - och det är väl därför vi har det som vi har det.

Tack och lov för polisaspiranten som råkade ha med sin schäferhund som spårade upp en av grabbarna i alla fall. Jag kan undra om det var samma grabb som blev uppsprungen av en av Alviks tränare vid BD-Open i Kalix efter att han levt rövare - tillsammans med kompisar -  utanför campingen.

Polisen i Kalix som då uttalade att man hade gäckats en längre tid av detta ungdomsgäng - och det handlar inte om "oskyldiga busstreck".

Vi måste lära våra barn och ungdomar att upprätthålla respekt mot sina medmänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback