"Gunnelsgotta"

Kan man få tag i det nu för tiden? Någon av Branders flickor som kokar? Eller Johns Eva-Marie? Hörde rykten för något år sedan men kommer inte ihåg vem.

Själv fick jag av "Lill-John" när jag deklarerade åt honom - och tog med till budgetutskottet.. Så tyst och lugn församling hade Kjell Mickelsson aldrig hanterat tidigare. Alla antingen njöt av att suga på "gunnelsgottan" eller kämpade med att få lös dem från tänderna.

Själv önskar jag mig röda och gula. De gröna kan vara - de var ofta väldigt porösa och hade en smak av bittermandel. De röda var polkasmak och de gula hade mandelbitar i sig.

Enligt mig bör kilopriset ligga i klass med löjrom - åtminstone sett ur delikatessfaktorn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback