Hemmavid

Nu är jag hemma, Det blev föredrag med Stig-Björn. Och hann också med dsk - det vill säga distriktssköterska Viviann. Livet vore bra mycket jäkligare utan henne och hennes visa råd. KRAM!

Sen var det jobb till klockan 12 - från 10. Ut och inhandlade till min "rullstolskompis". Någon timmes jobb till och sen inhandling till mor och far.

Hem till dom och fixade kroppkakorna - en portion från via Samhalls distribution och 2 inköpta på Kvantum. Så var det saker som skulle hämtas på vinden. Varorna skulle packas upp. Kylskåpet sättas på avfrostning. Blommor som skulle vattnas. Matbeställning som skulle fyllas i, Glasögon som skulle sökas - mors den här gången. Räkning som skulle medtas för betalning, Uppsortering och märkning av nya matleveransen. Med mera med mera!

Funderingar tidigare idag om hur det ska gå till veckan då jag måste vara borta två övernattningar. 4 middagar och 3 frukostar. Frukosten kan de nog klara själv - men middagen? Ett bra samtal med en biståndshandläggare som gjorde tillfällig utökning av insatserna. Onsdag till måndag nästa vecka. Handlingskraftig människa - TACK!

Men jag inser ju någonstans att man i biståndshandläggningen räknar med visst antal timmar från mig - frågan är hur många man ska orka med? För det är ju samtidigt en ständig jour både mentalt och i praktisk handling.

Slut på gnället - kvällen ska användas till återhämtning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback