Inte bara "Koskuskulle"

Vägverket har uppenbarligen problem med rättstavningen på skyltarna- Här har det blivit Viltsvin Förra gången var det ju Koskullskulle som inte blev riktigt rätt.

Men sen var det ju något med en registrerings skylt som sedd spegelvänd skulle kunna tolkas som oralsex. Så den godkändes inte. Men den tolkningen var så långsökt att jag hade svårt att se det fast jag kikat i facit.

Och apropå felstavning så gläder det mig att en av hyresgästerna i Mediehuset - liksom jag gärna skriver mediahuset.

Annars är dagsprogrammet genomfört nu och jag har landat hemma vid halvfemtiden. Tömt tvättmaskinen som kördes igång före lunch och hängt lite tvått..

Nu är frågan var jag ska hänga mig själv - i massagefåtöljen eller i soffan. Kanske skulle unna sig en passiv kväll framför hockeymatchen Finland- Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback