Kvällning

Kvällning kan man lugnt säga att det var för Anja Päron ikväll. Inget stämde i hennes åkning. Inte ens säkert att hon får åka andra åket. Sitter i huvudet påstod kommentatorn.

Men  Maria PH ligger preliminärt 6 efter första åket. Och Johanna Hansdotter gjorde en härlig satsning som inte höll ända fram.

Borssén åkte ur - fast jag hade inte kommit med i sändningen än då.

Ordningen är återställd ute - snösvängen har varit och nedfallet har upphört vad jag kan se. Har inte vågat se några väderprognoser - utan nu ska jag snällt be i min aftonbön att det blir kallt - kan nöja mig med 5 grader. Bara den mjuka vänliga snön blir kvar.

Och här var det raka puckar - inga bortförklaringar - LHC lärde oss at spela hockey. Får väl gratulera Johan till serieledningen nu då!

Såg att Västra Frölunda körde med Mc Donalds på baklåren - är det någon som kör med Max?

Det här blev mest bara sport det - och detta kan toppas med att Luleå Basket vann med 83-81 hemma i Pontushallen. Det var en riktig rysare - när 12 sekunder återstod låg vi under med 1 poäng. Jag följde med på radion.

Det känns som om det är kvällning för mig nu - skulle vilja se andra åket i slalom - men det är nog en utopi?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback