Lite Kennedystuk

Tja så var hann i hamn nu - Barack Obama - med Hussein som mellan namn. Skrev igår om Kurirens ledarsida som i grevens tid hoppade på "obamavagnen". Kom just på att jag gjort samma resa - i början i striden mellan Hillary och Barack så "dömde" jag ut honom - namnet gav mig associationer till Bin Ladin.

Men segertalet gav vibbar från Kennedys tid - gjort det inte? Väl uttryckt i den här
krönikan. Och Carola - det var inte Jamaica - utan Hawai - vi var nog trötta.


Lurad av Thomas har jag varit bäddad framför TV:n men inte mycket har jag hängt med. Alltså vare sig hackat eller malet - inte sett och hört så mycket - men sovit mindre bra.


Vilket gör att jag är sen på morgonen - nu gasar jag på mot frukost och återkommer om lokala "läckerheter". Hinner dock notera att det inte är centerns dag idag. Skolmåltidspersonalen "krossar" gårdagens kritik mot skolmaten och Börje Lööw drar ner byxorna och blottar att centern minsann inte satsat en enda krona till skolmaten - och så drämmer Anna-Greta till med att hon egentligen hoppat av centern när partiet prioriterade Luleå hockey framför skolan.

Men syns man inte så finns man inte - all PR är god PR - och i morgon kommer det en ny tidning.


God frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback