Omvärderad Luther - och mor mycket bättre!

Häromkvällen då jag halvdåsade framför TV pågick godkväll programet - ni vet det där när man har låtsade middagsgäster.

Där var en som hade bjudit in Luther - för senaste forskningen hade visat att Luther minsann inte varit så tråkig och pliktkänslig som vi fått oss itutat. Nej han lär ha varit en riktigt libertin som talat mycket och kärlek och hjärta. Gift var han visst aldrig men många barn lär han ha haft.

Så nu vet jag i alla fall vad jag ska trycka dit honom med när han pickar på min rygg.

För övrigt tror jag det är bättre att någon annan än jag ger
Söderlund goda råd. Satsa allt och fall platt så småningom - men det är så det ska vara - ständig sol ger öken. Och gör som Luther satsa på kärleken!

Och Ohåga heter det - att man legat på ohåga. Och nu har jag också ändrat rubriken ovan - så att moster Gunilla och andra direkt ser att mor är bättre idag - mycket bättre.

Själv ska jag duscha nu - det blev 2 timmars hemtjänst på morgonen. Forts kylskåpet, lite sopsortering, sparknedtagning, hjälpt far med kläder.

Sen bär det iväg till Ale kvarnbutik dit jag beräknas anlända vid 12-tiden. Kom du också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback