Bästa dagen!

Även om det här med sommartid och normaltid (inte vintertid fick jag höra på radion idag) avdramatiserat som jag väl skrev om tidigare så är fortfarande den här dagen alltid en riktig bästa dag för mig. Att få igen timmen de stal i våras.

Och mycket riktigt - även idag hann jag med både ett och annat innan Ulla P dök upp här vid halvtiotiden. Kaffe kunde jag ju alltid bjuda på och sen drog vi till Folkhögskolan.

Dock insåg jag att jag kunde göra mer nytta än att sitta och lyssna av dem.

Så så jag gjorde. Lite hemmapyssel innan 12-kaffet och sen hjälpte jag kusin Kerstin att "avresa" en stege eller vad det nu heter när man tar ned den.

En resa till stan för diverse ärenden - som ändade vid K-Rauta då jag insåg att jag återigen slarvat med min plånbok. Förra gången uppståndelsen var stor och plånboken borta återfann jag den på golvet i baksätet på bilen. Denna gång hade jag glömt den hos en kompis i Svartöstan. Till saken hör att även förra gången det var kris föregicks det ocks av besök på samma ställe.


Ja annars är det väl inte mycket att skriva hem om - och inte på bloggen heller. I morgon kommer det bilder från debatten där de politiska partierna diskuterade med handikapprörelsen. Ja - bara vissa partier förstås. Alla var inbjudna men tyvärr bara 4 som kände sig kallade. Moderaterna, Kristdemokraterna, Miljåpartiet och Sjukvårdspartiet hade INTE hörsammat inbjudan. Och Bosse Strömbäck från vänsterpartiet var där - och han kom i tid. Nu blev du nämnd på min blogg Bosse - i morgon kommer bild.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback