Blev ingen "snackis"

Politikerbloggen i Kuriren blev verkligen ingen "snackis". Visserligen ser jag att man nu lagt till möjlighet att kommentera. Åtminstone i ord - själv lyckades jag inte - men det beror säkert på mig.

Hade jag kunnat det så hade jag kommenterat Karl P:s påstående att oppositionens brev kom till honom 18.21 men en journalist ringde i årendet redan 18.01.

För det första blir jag förvånad att ett kommunalråd har tid att sitta och klocka när saker och ting kommer. Å andra sidan var han otroligt trög med bloggandet i valrörelsen - och nu är han (förhållandevis de andra) otroligt alert. Finns det någon "tidhållare" i bakgrunden?

Fast det jag egentligen skulle säga var att brandväggar och annat faktiskt kan ställa till ordentlig fördröjning på ankomsttider - så det är inte säkert Karl P har dragit rätt slutsats. Åtminstone Thomas som gått i min Lutherska skola vet att innan man går ut i pressen med något ska vederbörande man vänder sig till haft möjlighet att ta del av det. Om vederbörande sen gjort det är en annan femma.

Själv har jag såsat till mig - har kvar att kommentera "diskriminering" och "folkstorm" sen morgonens inlägg. Tack till sign. Ann O Nym om att länken inte funkade - nu gör den det förhoppningsvis.

Nu ska jag gå upp till kusin Kerstin - få se om hon bjuder på kaffe eller måhända ett glas vin - det är ju ändå fredag hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback