Ikapp?

Jodå jag har lämnat jobbet - gjorde jag strax efter elva och hann förbi blomsterlandet och inhandla 10 stycken ericaljung till föräldrarnas hus.

Efter 12-kaffet upp till mor - far och kusin Kerstin och jag. Därefter drog jag till stan igen för att inhandla billiga sportunderställ till far - en affär mitt emot Coop Arena som jag aldrig lagt märke till förr. Bredvid Office som jag inte heller har fattat att de kommit tillbak från Storheden.

Nå nu hade de bara kvar underställen i storlek XXL och det var inte fars storlek ens under hans krafts dagar. Men jag hittade ett annat för 199 kronor (som kostat 399). Och så köpte jag täckbyxor och en fleecejacka - både måste dock tjackas upp i storlek.

Ja sen var det till att laga mat - något som jag inte gjort så ofta. Kycklingklubbor men potatismos och mimosasallad fick duga. Snabbt gick det.

Sen har jag monterat mitt nya möbelfynd. Gick väldigt bra ända till baksidan skulle sättas dit - något plywood liknande material som ju förstås bågnat lite. Men det ska ju in mot väggen så strunt samma. Byggare Bob kan slänga sig i väggen. Fast till er kan jag ju vara ärlig - de förbaskade lådorna klarar jag inte att sätta ihop. Men det erkänner jag ju inte - ska fara förbi och kolla på möbelaffären hur det ser ut.

Och så har jag förstås lyssnat till fotboll. Noll - noll och Zlatan borta i nästa match. Fast det lät som om den matchen var långt bort.

Nå i alla fall har jag gått an hela dag - gjorde lite vinter vid föräldrarnas hus också. Så när jag började skriva detta så var min fundering: kommer jag någonsin att hinna ikapp - och fundera vad jag ska använda tiden till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback