Koma.. eller möjligen paltschvimmen?

Först till familjens släkt och vänner; det är lugnt och stabilt med mor. Hon är trött men det går hela tiden framåt enligt den fantastiska personalen.

Sen till mig själv. När huvudet inte är med får kroppen lida. I det här fallet har jag väl inte haft något val - men i eftermiddags kom den - koman. Det har ju liksom gått i ett sen ambulansfärden in med mor förra lördag morgon.

La mig ovanpå sängen med en yllepläd om mig klockan 17 - och vilade. Först till klockan 18. Sen pillade jag fram en halvtimme i taget på "väckartelefonen" till jag gav upp någon gång vi halvåtta.

klockan 2 gick kroppen med på att stiga upp. Och våga kolla in om det var mörkt, tyst och lugnt hos far - och det var det.

Hungrig var jag så en riskaka med salami, punchost (första gången) och ett glas vin klockan 2 på natten.


Den vakna dagen avslutades klockan 16 med uppstekt palt hos far - men paltschvimmen kan det inte vara.

Godnatt - eller Godmorgon tillönskar jag er.

Någonstan har jag hört att Luleå hockey förlorade mot Södertälje i "sudden" - kan hoppas det är en mardröm för jag hörde någon gång att de ledde med 3-2?

Sen kan jag undra hur paltkoman verkligen stavas - "paltschvimmen" ser inte rätt ut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback