Morning

En lugn natt - och kom i alla fall upp kvart i fem idag. Fortfarande lite svårt med det tidigare så morgon pigga. Men nu har jag i alla fall haft en lång stunds vandring på de olika nättdningarna. "Fylisoferandes" så länge att jag nu inte hinner med särskilt mycket skrivande.

Grattis till alla Birgittor och Brittor jag känner - det är er dag idag - njut av den.

Men vad i friden ska vi göra med
Luleå hockey? Fast den enes död ... Våran Johans gläds väl över den 4-1 som Linköping fick.

Och Bo Hultin gläds över dagens ledare i NSD idag - och vad jag förstår av en kommentar så har Schlingman redan serverats den länken - men stockholmarrna är så morgontrötta att han väl inte hunnit läsa den än.

SURT - NSD:s ledare inte på nätet än - men OA ifrågasätter det splittrade "stornorrland" kan man väl säga.

Nu ska jag i alla fall bege mig till mitt morgonkaffe - och hoppas att inget där får mig att sätta kaffet i vrångstrupen. Och varför säger man "vrångstrupen" är det "svenskt" eller hemmatillverkat?

Kommentarer
Postat av: Moster Gubilla

angående vrångstrupen: enligt NE:s ordbok vrång= oriktig ( ända sedan 1500-talet) Alltså vrångstrupen= få ner i oriktig/fel strupe, luftstrupen i stället för matstrupen.

2008-10-07 @ 13:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback