Så in i bängen kränkt

Så in i bängen kränkt har jag blivit av en så kallad enhetschef inom hemtjänsten. Därav min bloggtystnad. Allt kan man inte skriva om. Men att man när man påtalar ett allvarligt fel -  att hemtjänsten inte delat livsviktig medicin - får veta att denna chef bara helt  aproå vill påtala att "personalen" tycker att det är för mycket disk hos ens föräldrar gör en stum.

Särskilt som om ens omgivning noterat att jag sen i april lagt hela mitt eget liv åt sidan för att det ska fungera hos föräldrarna.

Vederbörande enhetsschef meddelar att hemtjänsten minsann inte ska diska åt anhöriga. Man kan ju tycka att det är okej om det gäller stora släktfester - men när det handlar om anhöriga som faktiskt stöttar upp där hemtjänsten inte mäktar med eller inte vill  eller kan- så blir man förbryllad.

Hur man nu vet vem som ätit på respektive tallrik. Har hemtjänsten infört DNA-teknik? För min del handlar det om att jag varje morgon går ned till mina föräldrar och fixar frukost. Enligt insatsplanen ska hemtjänsten komma och städa undan efter frukost - vilket jag gör exklusive disken. Men jag är uppriktigt ledsen att jag inte förstått att jag borde ha diskat min egen tallrik.

Detta har jag förstått att hon klurat på i drygt 14 dagar - så nästa gång jag meddelar något som jag inte tycker fungerar så har hon väl något annat "tjusigt" som "personalen" inte gillar. Med läpparnas bekännelse sa hon sig gärna vilja ha synpunkter på förbättringar - men bara helt apropå som kommer påhopp som idag.


Om jag kunde skriva allt - så skulle ni också fundera på hur anhöriga värderas i det socialdemokratiska Luleå?

Min kusin Kerstin gör en ovärderlig insats som "äldrevakt" hos mina föräldrar - varje dag. Nu gäller tydligen att jag ska säga till henne att fortsätt gärna att ge dem av din tid - men glöm inte att diska din kaffekopp.

Till detta fick jag veta att vårdtagare/kunder minsann inte har rätt till någon tid. Men märkligt är att mina föräldrar faktiskt betalar för tid.

Och mina ÄNGLAR inom hemtjänsten - jag högaktar och uppskattar er- det är inte er det är fel på utan "STOLLARNA".

Och tänk på alla äldre som inte har någon som jag?


Kommentarer
Postat av: Karin

Tro inte att det här gäller bara de äldre i det socialdemokratiska Luleå. Det gäller även andra grupper som t. ex. funktionshindrade. Var finns empatin och humaniteten inom kommunen. Den finns inte om det inte gäller Luleå Hockey förstås, då flödar den.

2008-10-22 @ 08:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback