Tagit del av..

Idag känns det som tagit del av men inte förstått.

Precis när jag slumrat till i massagefåtöljen - kl. 23.30 - ringde telefonen och då var det far som absolut fått för sig att jag skulle komma förbi på kvällen - och som inte trott sig att gå och sova. Så det blev en tur ned - och klockan blev väl över ett innan jag somnade.

Så någon väckarklocka klockan 04.30 ville jag inte kännas vid. Fast jag vet nog att den ringt. Flera gånger dessutom.

Som sagt tagit del av men inte förtått - eller i alla fall kommer jag inte ihåg något från tidningarna värt att kommentera. Dock kommer jag i håg att
GB:s ledare handlade om Kalix - det vill till att ta ut de geogratiska cirklarna. Det är bra - lokalpolitikerna var bortskämda att få uppmärksamhet under Östman tid - och det är en bra bit till hans nivå. Fast egentligen är den inte särskilt lokal när jag läser på - utan mer en fråga av principiell natur - heltid eller deltid. Och en något naiv syn på deltider - alla kan och vill inte jobba heltitd står det i ledaren. Men säg mig den undersköterska i vård och omsorg som har råd att  deltid? Annat än i samband med föräldraledighet och sånt.

Har ringt hjärtintensiven och de är stabilt med mor. Har fått igång vätskeutdrivningen och balans i syresättningen. Hon hade sovit hyfsat fram till klockan 4.

Så som läget är drar jag tillbak beskedet om att jag skulle utbli från jobbet. En lång dusch ska nog få liv i mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback