Trött, tröttare...

Kan ändå inte låta bli att delge er denna historia -som jag nästan inte minns medan jag lägger ut den:

Halvor Karlsson i Antnäs skulle gå och lägga sig när hans fru sade till honom att han hade lämnat ljuset på i garaget, vilket hon kunde se från sovrumsfönstret.

Halvor öppnade bakdörren för att släcka ljuset men han såg då att det var tjuvar i garaget som stal grejor.

Han ringde polisen som frågade om någon hade tagit sig in i bostadshuset. Halvor sa nej.

Polisen sade då att alla polisbilarna var upptagna och rådde honom att låsa alla dörrarna så skulle de skicka en bil när någon blev ledig.

Halvor sade okey och lade på telefonen samt räknade till trettio. Sedan ringde han polisen igen.

- 'Hej, jag ringde alldeles nyss för att det var folk som stal saker ur mitt garage. Nu behöver ni inte komma för jag sköt dom nyss'.

Sen lade han på telefonen.

Inom några minuter kom sex polisbilar, en piketstyrka, en helikopter, en brandbil samt två ambulanser. De grep tjuvarna på bar gärning.

En av polismännen sade till Halvor,

-'Jag tyckte du sade att du hade skjutit dom'.

Halvor svarade:

-'Jag tyckte du sade att det inte fanns några lediga bilar'

-----------------

Den är riktigt bra - tack Birgitta Spets - tidigare Kalix - nu (tyvärr) i Västerås.

Själv är jag bara trött(ast). Åkte buss hem från jobbet också. Inte helt ofarligt - chauffören glömde att stanna på Spantgatan trots att någon tryckt.

Upp till mor - fortsatt framsteg - fast "myrsteg". Hon har haft 2 hjärtinfarkter och kanske en propp i lungan. Plus lunginflammation och besvär med luftrör och mage. HON har anledning att vara trött. Och personalen tycker att hon är fantastisk med sin livsvilja!

Härlig middag med Katarina - fast maten inte var den bästa. Fläskpannkaka - vilket jag INTE gillar - fast uppvärmd lunch med makaroner och köttbullar var ingen höjdare - jag lovar.

Hoppas i alla fall att vi förde äldreomsorgen framåt - jag och Katarina.

Tröttast var nog också Luleå som förlorade mot Linköping i hockey.

Men i övrigt är allt väl - i morgon är en NY DAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback