Utsatt för övergrepp?

Ser att regeringen backat om boxkravet.

Redan 1970 tvingade posten oss som då bodde i Alvik/Långnäs att sätta upp långa postlådeställ ner vid allfartsvägen. Kunde bli ganska långt att gå för en del.

Nu sen jag flyttat till Bärigårn tvingas jag gå 62 steg - enkel väg - både då jag hämtar tidningarna och då jag hämtar posten. På Sunderbyvägen behövde jag bara sticka ut handen och fiska in både tidnignar och post.

Snälla Åsa Torstensson, svara mig, är jag och har varit utsatt för övergrepp enligt postlagen?

Jag kan förstå fastighetsägare som både av ekonomiska och praktiska orsaker vägrar bygga särskilda boxrum. Kan undra hur det skulle kunna se ut i de förfärliga högshuslängor som finns runt Stockholm - där skulle det väl bli i form av postgarage?

Men en kompromiss kan ju vara att göra som vi alltid fått göra vi som bott på landet - långa postlådeställ. Dessa är dessutom en dröm för att oss idellt arbetande flygbladsutdelare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback