Eldningsförbud?

K'änns långt bort med eldningsförbud när jag "lockar" ned över vidderna ner mot älven. Blött, blött, blött och vita snöfläckar. Och vita fiskmåsar - var har dessa hållit hus hela vintern.

Om eldningsförbudet hör jag på televisionen - Dalarna-Gävle. Och i Bollnäs har de anlägda gräsbränder. Och här vore det verkligen en bedrift att få eld på gräset!

Ture och Tyra gratulerar vi idag. Borde Ture inte få slå följe med Märta istället. Hur var det Owe Thörnqvist sjöng om Ture Thelin och Märta Melin som ropte över vattnet till varann??

Det här tramset som jag nu skriver skulle dömts ut av vår föreläsare igår - kommunikatören Maria Göth - som höll en intressant föreläsning om de sociala medierna.

Själv fick jag igår en årsbok från Presshistoriska föreningen - av någon outgrundlig anledning - kanske tycker mitt bloggande ska förpassas till historien?

Historien förändras dock verkligen - nu propagerar Karl Petersen att kommunen visst kan leva över sina tillgångar - ivrigt påhejad av Börje Lööw. Märkligt - på den tiden jag var med och la folkpartiets budget fick vi kritik för att vi var ansvarslösa. Man kunde inte vara säker på att våra effektivitetsförslag fullt ut skulle få årseffekt hette det - och nu ska man tillåta sig att leva på förhoppningen om att det framöver kommer goda år. Och Mattias Karlsson vars regeringen ska utreda om man kan tubba på balanskravet - det vill säga ta av det man samlat i ladorna vilket låter vettigt - han talar effektsökande om ekonomisk dyslexi. Ur led är kommunalpolitiken!

Fast jag får inga träffar på vare sig Kurirens artikel om att Budgeten spricker eller NSD:s "Oväntat hett om budgeten".


Idag har jag både hemtjänst och färdtjänst på morgonen - far ska åka med mig till stan för att vara på dagverksamhet. Han hade varit irriterad redan igår att växkan inte var packad och klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback