För mycket rysk roulette

Bra att det klämms åt tycker GB i Sticket idag. Och visst - kanonbra att man nu kommit åt en del fuskare i miljonklassen. Fast det är ju skämmigt att det inte hänt tidigare.

Nu är det dock enligt min mening lite för mycket rysk roulette - slump - över vem som får sjukpenning och vem som inte får. Det är viktigt att påtala att detta dock inte är något nytt som nuvrande regering hittat på utan det har pågått länge. Ett av de mer kända fallen här i länet var Kuirens Rolf Nilsén - och det skedde under sommaren 2006.

Läkarintygen från behandlande läkare har enligt min erfarenhet ingen som helst betydelse - det är försäkringskassans tjänstemän och förtroendeläkarna som har makten.

Dock ska jag säga att jag har goda erfarenheter också - i ett fall där jag är involverad fungerar den nya rehabliliteringskedjan alldeles utmärkt.

Fast lite märkligt är det att Försäkringskassans tjänstemän stängt in sig  a´la Fort Knox - i Folksamhuset.


Nu väntar Öron på min uppgörelse om räkningarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback