Förnedrande rekord

Mätningen i sig är väl inte mycket att bry sig i - det är ju lite inflation i dem just nu. Men uttalandet att ingen opinionsmätare kunnat drömma om att ett parti - S - skulle kunnat göra så många misstag på så kort tid måste väl
(S)vida? Och förorsaka lite darr under fötterna på partiledningen?

Själv har jag bara gul färg kvar i min skrivare - ni kan inte ana hur svårt det är att läsa gul skrift mot vitt papper.

ROT konkurrerar ut RUT hör jag på TV - när barnfamiljer bygger om och slår i taket för ROT och RUT så får RUT ge sig - dvs när man inte får avdrag får städhjälpen gå. Gamla könsmönster går igen.

Apropå rubriken tycker jag också att Sticket i dagens Kurir är förnedrande - för Kuriren och GB. För att en överförmyndare misskött sig - Uppdrag Granskning igår kväll - så tycker GB att det är fritt fram att påstå att utfriån att överförmyndare tillsätts politiskt så är det fritt fram för inkompetenta personer. De allra flesta är förstås hederliga och goda medborgare som gör goda och stora insatser för medmänniskor.

Exportrådet är de som idag ger oss en strimma av hopp. Världsekonomin kommer snart att bottna - och USA. Kina och Indien kommer att gå i täten för att leda oss upp ur mörkret. Och måhända kommer uppgången lika snabbt som nedgången kom. Hav tröst!

Vega ståtar ensam idag som namnsdagsbarn och någon sådan känner jag inte.

Och på TV undrar man varför folk inte byter bank när bankerna nu missköter sig på olika sätt. Svaret är väl att det knappast finns någon som sköter sig. Apropå varifrån inkompetensen kommer ifrån. De kommer nu med sina redovisningar på löpande band - Swedbank igår en dyster historia - och idag SEB. Snart följt av Nordea och Handelsbanken. Kanske läge att hänga med i debatten nu och jämföra.

Nu väntar frukost och sen jobb - 09.30 - Thomas och Karin.

Kommentarer
Postat av: Jens Sundström

INTE ETT ONT ORD OM MIN FAVIRITBANK SHB OM JAG FÅR BE. De har klarat sig helskinnade genom kriser förr och kommer göra det nu också. Och vad är hemligheten? Personalstiftelsen Oktagonens delaägande i bolaget gör att de handskas med våra pengar som om det vore deras egna. Inte en så dum strategi....

2009-04-24 @ 20:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback