Med glädje och sorg

Det är med sorg respektive glädje jag noterar att Norrbotten är på riksmedias löp idag. Läste igår om 2 döda ungdomar i Gällivare - och idag kommer svaret. Malin Hjertström - en ung flicka precis i livets början - har fått sätta livet till på grund av nätdroger. Förtvivat starkt av mamman att gå ut i media. För att förhindra att andra drabbas. Tyvärr ser det ju ut som om minst ytterlgiare en har gått åt bara i Gällivare denna helg.

Lite bisarrt blir det att övergå direkt till glädjen - men bara att VM ska genomföras är maj är ju bisarrt i sig. Jag hajade till för rubriken on att Omark-Harju är på väg att bli uttagen i hockeytruppen - just för det inte riktigt stämmer med årstiden. Men jag borde ju vant mig - Hockey VM i maj har det ju varit förr.

igårdagen hockeyreferat talades omnämndes Omark och Harju som "ungpojkarna" - det blir väl för dessa som för vårat älggäng här i Sunderbyn - de kallas fortfarande för "ungdomsgänet" - fast de flesta har kala hjässor ála munkar.

Annars kan rapporteras om inmundigande av delikata rätter med bland annat typ sjaunjagravad renfile, ost i olja med vitlök och örter, hallonmousse (typ GI) med mera och därefter en angenäm nattsvila. Men drömmarna har varit av den karaktären att jag rodnar då jag tänker på det - till råga på allt var karln gift!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback