Vad sa han egentligen?

Vad sa han egentligen - min partiledare - som göra att "Karl Petersen slår tillbaka" och får honom att i Kuriren "...rasar mot ministern"

Så här var det - enligt tidningarna - och vare sig jag eller Karl var med så det är väl detta vi går på:

"Noterar att Luleå kommun anser sig ha råd att lägga 30 miljoner kronor om året på en evenemangsarena. Om det samtidigt sker nedskärningar i välfärden bör man fundera över prioriteringarna"

(Notera att han säger OM - jmf med reaktionen - ömma tår?)

En ganska hovsam fundering kan man tycka - men Karl och Inte minst Britt Westerlunds reaktion bekrfätar ju det vi fråpn folkpartiet lokalt hävdat många år. "Om det samtidigt sker nedskärningar..." Normalt brukar det förnekas av ledande sossar - men nu vet vi.

Britt Westerlund försöker sig på att påstå att arenan används till 80 procent av barn och ungdomar. Siffran är för högt tilltagen - men bortse från det. Vi vänder på det och konstaterar att 80 procent (minst) av de utbyggnader  (och därmed kostnader) som görs nu handlar om satsningar på friska, rika, vuxna.

De senaste två ombyggnader handlar om ökade driftskostnader i storleksordningen 15 miljoner. Kom ihåg att det som nu byggs är 3:e gången i närtid som hallen rustas och utrustas.

För övrigt kan jag notera att Jan Björklund inte är "stadsråd" utan statsråd - den felaktiga skrivningen upprepas. Möjligen skulle man kunna omskriva kommunalråd till "stadsråd" - men lika lite som Solna är Jan Björklunds hemkommun lika lite är Karl Petersen "stadsråd" i Pajala.

Någon ordning bör det vara både med stavning och geografiska placeringar!


Nu ska jag placera mig i riktning mot Skräddarsvägen för att inmundiga frukost. Och då passerar jag platsen där morbror Ottos hus stod. Om namnsdag skulle han ha haft idag. Grattis alla Otto på namndagen.

Kommentarer
Postat av: Frisk, rik, vuxen

Hm, är det inte alliansregeringens tidigare låsning av nivån på statsbidragen till kommuner och landsting som är orsak till den s.k. neddragningen av välfärden? Sen kommer man med en undermålig återställare först under valåret 2010! Måste ändå tacka för alla skattesänkningar alliansregeringen redan gett oss friska, rika, vuxna.

2009-04-09 @ 07:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback