Färdigbadat

Nu är det färdigbadat - för idag går "Kall Lovisa" i sjön. Min farmor var mycket noga om detta - inget utebad från den 26 augusti - och vi trodde nog stenhårt på en tant som väntade under vattenytan om man skulle bryta mot detta förbud. Så det är bara att konstatera att jag inte hann med något dopp på näset i år heller.

Färdigplockat hoppas jag det är nu för de
stackars Thailändarna som oavsett bärtillgången uppenbarligen blivit lurade. Hade det varit bättre tillgång på bär hade väl priset varit än lägre och att plocka 50 kg - 100 liter blåbär - per dag är bara orimligt. Och vem är det som är ansvarig för lägret? Häng ut dom!

Och i klimatdebatten närmar vi oss nu pudelns kärna. Eller åtminstone en del av det som gjort och gör mig förvirrad. EA hävdar att koldioxidhalten genom historien var betydligt högre än idag utan att någon katastrof inträffat? Och vad säger Westerstrand & co om det?

Och nu har jag kommit på att det är sex som är det magiska - klockslaget. Verkar som om uppdateringen av nättidningen sker då?

Genar nu förbi mor och far och sen drar jag mot Stockholm. Hör av mig i kväll med rapport om dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback