Mer doktor!

Mer jul - jag känner att det finns någon sån slagdänga. Själv säger jag bara: mer doktor - och mindre läkare. Ni förstår förmodligen ingenting.

Men när jag klev av planet klockan 19 ikväll ringde hemtjänsten - och sen har det varit fullt kaos. Detaljerna kommer säkert senare men dagens upplevelse var kirurgläkaren - första läkaren mor träffade -  på akuten som avslutade undersökningen av mor med att fråga: Har du några sjukdomar? Halleluja!!

Så kom det en kirurgläkare till och ställde ett antal konstiga frågor - och förklarade att han måste ställa dessa frågor för att konstatera att mamma inte var något fall för kirurgerna.

Och sen kom då en medicinläkare som äntligen beslutade att mor måste få en säng åtminstone över natten.

Själv hade jag himla tur att träffa på Anna-Karin (tråkigt at hon inte mådde bra) och hennes man och fick iaf skjuts hem.

Om 2 timmar har jag varit uppe i ett dygn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback