Tvångsvård

det har nära att jag blivit föremål för tvångsvård ikväll. Jens ringde från Lidingö - några ord småsnack och så påstod han att flickrona sagt att det regnat idag på fotbollensdag. Ja igår regnade det blev mitt svar. Hur nu orden föll så var det enda vi var överens om att klockan var fem i halvåtta. Jag trodde det var söndagmorgon och han trodde det var lördagkväll. Båda vidhöll vi vår åsikt - Jens frågade om jag trodde han skulle flyga hem ikväll - och mitt svar var entydigt JA. Det tog säkert flera minuter innan jag insåg att klockan faktiskt var 19.25 -lördagkväll. Allvarligt så trodde jag det tiltat för honom!

Och ändå har jag ganska klart för mig resultaten från finnkampen - allt från Annika Petterssons framgång i spjut till herrarnas 5-0 i korta stafetten. Fanns det var nog efter Jens hade ringt.

Och vid 20-tiden ringde privatnummer - hej det är från avdelnings 46 - panikångest i bröstet - men Inga-Lill ville bara att jag skulle ta med skor till mor.

Nu tittar jag på Märkesåret på TV.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback