Baske mig?

Ny upptäck på DN - bloggen "Baske mig" eller "svenskarnebloggen". Förstod mig inte riktigt på den. Styltigt!

Lilly hade hämtat tidningarna - då jag sov ända till klockan 5 idag. Men efter gårdagens köksbestyr fanns det gott om sopor så jag fick känna på klimatet - lätt snöande även idag.

Nästan varje dag kan jag inhösta framgångar från mitt tidigare politiska liv - Välfärdskontraktet med dess inbyggda garantier kommer nu på färdtjänstens område. Det här borde utvecklas vidare på alla områden - på samma sätt som vi medborgare får böta om inte vi håller tiderna och löften - så borde samhälllet "plikta" när man inte kan ge utlovad service. För övrigt slår det mig att jag/vi ännu inte fått något beslut om fars bistånd till äldreboende?

Mycket tyck när jag läste tidningarna - men inget flyt i skrivandet idag. Försöker med dagens Ögren så kanske adrenalinet flyter till. Men mest bara patetiskt när han först konstaterar att han inte känner till samarbetet mellan privat och offentlig sjukvård i Piteå. Och på nästa rad konstaterar han att privata vårdgivare minsann inte klarar allt och därför sökt samarbete med det offentliga. Vad som är ägget och hönan här vet jag - lika lite som Kent Ögren - men förmodligen kommer det att gynna vårdtagarna! Men förstås är Kent Ögren tveksam.

Kompis Gretha i tidningen idag - påminner mig om en oäten lunch med henne och ytterligare en kompis. Fast vi påminner varann varje gång (vilket inte är så ofta) vi ses på stan.

Umbala - med reservation för stavningen - sägs vara ett billigt - ja - och bra - ? - rödvin. För 139 kronor/box - fick jag just veta. Men jag tror nog jag passar så länge - Systembolaget dagen för julafton är nog ingen höjdare.

Men kaffe på GIF - kansliet ska sitta bra - så nu får jag rappa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback