Motsatsen sällsynt

Elpriset chockhöjs - stor efterfrågan på el - kyla ooch kärnkraften går bara till hälften. Annars brukar det också kunna heta att det varit dålig nederbörd och lite vatten till våra kraftverk. Motsatsen borde ju också förekomma - varmt, kärnkraften på full effekt och massor med nederbörd. ´Men har någon hört talas om chocksänkning av elpriserna?

Annars hittar jag inte mycket att kommentera i våra lokala tidningar. Glädjande förstås att basbataljonen blir kvar på F21. Förfärligt om misshandeln på Björknäs i Boden.

Allt är återvunnet på Norrbottensteatern - ja det borde väl förstås vara en självklarhet. Så förvånad läser jag hela artikeln - men dyker upp i minnet om förskräckliga kostnader för kostymeriet. Ett välkommet uppvaknande. SUCK - Kuriren har inte sin ettannyhet ute på nätet än!

Idag gratulerar vi Stig som har namnsdag.

Och själv gläds jag extra mycket åt att min bil startade utan vidare spisning. Är lite osäker på min motorvärmarstatus.

Och Ögren har fått bita i det sura äpplet - Norrstyrelsen avvecklas - inte en dag för tidigt. Snacka om ett politiskt projekt - helt i onödan.

Försöker att inte känna mig urstressad - men det är svårt. Det är avigsidan med att vara borta från jobbet - kan hoppas att det inte hopats så mycket på skrivbordet. För kombinerat med jul, farsflytt och en lägenhet i kaos känner jag att det går upp för ögonen. Men även en elefant går att äta upp och man börjar med snabeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback