Refusering anbefalles!

Refusering anbefalles - eller iaf någon form av självsanering. Hur i fridens dar kan TV3 släppa fram sånt här? länge leve public service! Hur har den här damens - Anna Anka - plumpa uttalanden kunnat bli sån underhållning?

Och hur kan Kuriren släppa fram sånt här - Lars H Larsson från Förpacknings- och Tidningsinsamlingen. En kommersiell verksamhet som får gratis annonsutrymme på Fria Ord?

Snålblåst ute - kanse utlöste gnället ovan. Blev så genomfrusen att jag suttit och läst tidningarna med täckkappan på.

"Katastrof" och "Chock" toppar Kuriren respektive NSD. Flygkatastrof respektive skolnedläggelser - ja kanske motiverad rubriksättning? Lurigt detta med nättidning contra papperstidning. Kurirens ettannyhet finns inte ens med i nättidningen och NSD har olika rubriker.

Nyanserad ledare - under sådan - av OA. Ifrågasättande om hållbarheten i pensionssystmet. Svårt att få acceptans för sänkta pensioner - trots att systemet tidigare gett "överkompensation". Så går väl regeringen in och justerar för de sämst ställda - men meningen med systemet var ju att det skulle vara så hållbart att några brandskårsutryckningar inte behövdes.

Och i krisens och lågkonjunkturens Sverige beräknas julhandeln öka med tre procent. För övrigt min granne på jobbet - Mattias - som är på bild.

Och visst har "Luleåkvinna" rätt - att "Lagen gäller - även i Danmark". Och det finns säkert anledning till undran vad de klagande ungdomarna gjort och inte gjort.  Men principiellt är "lemmelpakken"  värd att uppmärksammas. Är det riktigt och rättsäkert att polisen ska kunna gripa dig och mig bara för att du befinner dig i ett område drabbat av upplopp? Och hur nära får du vara? Och vem bestämmer gränsen?

Och inte är det 1 april idag - även om man kan tro det. SJ har i helgen haft ett pris på resan mellan Boden- och Älvsbyn på 797 kronor. På nätet var den dock billigare - ENDAST 773 kronor.

Men väl 21 december är det idag. Nu går vi mot ljusare tider - och passar på att gratulera alla som heter Tomas - oavsett man nu som Olofsson stavar med H eller inte.

Noterbart att jag inte talade om årets mörkaste dag - vilket Radio Norrbotten just upplyste mig om att det är.

Själv ska jag ta mig till jobbet så snart som möjligt - inte en droppe jobb har det blivit i helgen. Inte från expen iaf - ett och annat mail har väl besvarats - fast knappt det heller. Men så är det julfint här hemma nu. Gäller bara att bevara det till det är DAX.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback