Fingrarna i gröten II

Ser att jag glömde skriva något i gårkväll - dagen var intensiv med basketturnering hela eftermiddagen. Om gårdagkvällen är bara att säga att jag gjorde det - tittade på melodifestivalen. Vilket jag inte gjorde förra omgången.

Det bästa jag har att säga om den var att pinan kändes förhållandevis kort mot tidigare år. Över på en och en halvtimme.

Inte särskilt krångligt röstningssystem - förstår inte att det skulle vara så svårt att förstå. Däremot är det väl bara att konstatera att det ligger organiserat röstning bakom - annars skulle aldrig H.E.A.T ha vunnit.

Vet att smaken är som baken - men med något undantag dåliga bitar - men sämt av alla var programledaren Petra Mede. Fattar inte hur man kan släppa fram en programledare som är så manusbunden för att läsa upp sina dåliga och pinsamma skämt.

Manusbundenheten är bara att jämföra med en del riksdagsledamöter som blir så byxis när det ska ställa frågor till statsministern eller något annat statsråd att det bara rabblar från sina manus.


Nu ska jag knall iväg ned till frukost - och ska undvika fingrarna i gröten . någon liten blåsa blev det men ingen större fara.


Får testa oddsen för Jens skidäventyr också. Han ska åka fd Andörjan (jag tror inte det heter så numer). Men igår var det 25 grader vid startplatsen. Återstår att höra hur tempen är idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback