Fingrarna i gröten

Om fingrarna i syltburken har man ju hört - och haft säkert också. Men första gången jag haft fingrarna i het micrad havregryns gröt. Det var inte njutbart kan jag lova.

Och apropå ledaren i Kuriren som jag kommenterade i ett tidigare inlägg - om barn som inte mår bra så finns det något japansk ordspråk som jag söker: frukten blir aldrig bättre än trädet vars grenar bär dem.


Med det vill jag säga att det är inte barnens fel när det går snett - men det var väl det ledaren också ville säga?


Nu ska jag ägna mig åt kroppsvård - utan att jäkta - och sen ge mig av mot staden. Vännerna i de 4 allianspartierna har väl träffats nu - utan mig. Har vant mig bra - helt utan abstinens. Det är väl så att var sak har sin tid. Nu ser jag med spänning fram emot hur det går i riksdagsprovvalet - tänk att vi faktiskt har 7 personer som alla brinner starkt för att representera oss i riksdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback