hej igen

det blev kort det där - och bara om Carl B.

Igår var jag på årsmöte i Piteå - men min uppgift var enkel och begränsad - ordförande på mötet. Hade med mig Fredik Malm som årsmötestalade - mycket om EU - och de stundande valet.

Busväder när tog mig hemåt vid 19-tiden - anlände Sunderbyn kl. 20.00 så prick det kan bli. Och kastade mig genast in i ett telefonsammanträde med nomineringskommítten. På tisdagkväll kommer provvalet att vara slutligt sammanräknat och också offentliggöras.

Lite kuriosa från dagens tidning men som ni inte kan uläsa.
Per Gahrton har varit i stan - och haft möte på Iogt-lokalen på Storgatan. Man kan väl säga att cirkeln då är sluten - för mer än 30 år sen - iaf före 1977 då jag började som ombudsman - var Per talare i samma lokal - på ett folkpartimöte.

Annars är det fettisdag idag - tjuvstart hos oss. Det gick inte att hitta en tisdag på Jens och jag var hemma och ledig samtidigt. Så idag är jag ledig för att färdigställa semlor och för att lära mig koka bruna bönor vilket jag aldrig gjort i hela mitt liv.


Det kan kanske bli ett och annat blogginlägg mellan mandelsmassan och grädden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback