"Lillan" fyller pensionär

Moster Gunilla - fyller 67 år idag. Grattis, grattis från mor, far, Kerstin och mig.

"Lillan" kallad som 3:a och sist i syskonskaran. Men det var ett tag sen.

För övrigt bodde hon i det som kallades Pepparkakshuset - och som numera är någon form av filial till Folkhögskolan. Liten festvåning eller något.

I alla fall skall Folkhögskolan ha skäll för att det förstörde ett historiskt hus. Som nu ser ut som vilken större villa som helst. Och farbror Eklund skulle inte ha det lugnt i sin grav när han ser hur den fantastiska trädgården jämats med marken och består av illa skött villatomt. Fat det är många år sen det här skedde - men i vissa fall är jag långsint. Kommer för mig nästan varje gång jag passerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback