Lyckliga mig



Ni kan väl förstå att jag blir både lycklig och harmonisk när jag blickar ut genom köksfönstret varje morgon.



Men i förrgår morse var det full rulle. Jag skojade med farbrorn (väl i min ålder) från tekniska att inte hade Margareta behövt skicka ut så stor traktor för att ploga gång och cykelvägen (skrivelsen som dom inte svarat på och än mindre plogat vägen)



och sen kom dom med deh när. Och har totalt krossat den fina väg som vi trampat upp själv. Den går mellan snöhögen till vänster och den lilla busken till höger. eller fick skulle jag säga - nu slutar den tvärt med ett brunk. Och andra sidan har de plogat upp en bred autostrada till vänster om snöhögen.

Fast inget att klaga på egentligen - men jag tycker det är lite tjuvroligt att kommunen får ägna så mycket omsorg om det här området när tanten - Margareta - är så oförskämd att hon inte ens svarar på brevet.

Nu ska jag sluta jobba för idag - ska med mor på Hörcentralen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback