"Pappadagbok"

Stackars geriatriker - om vi får träffa någon någon gång - Heidi lär ha skrivit remiss. Kan undra om vårdgarantin gäller här också - om vi får vänta 3 månader - kan jag dra med far någon annanstans då? Eller är det så att det är med långa väntetider till mottagningarna man försöker hjälpa upp att man inte kan möta upp med vård?

Nu har jag i alla fall redan skrivit 7 sidor om våra kontakter med vården - ingen nådig läsning precis.

Och snart måste jag ta itu med det bristande ledarskapet inom Luleå kommun. Inte underligt att sossarna for i taket då
Camilla förmedlade att folk på stan pratar om att man måste ha partibok för att få anställningen inom kommunen. Tror kanske inte att det är så - men uppenbarligen sitter det lite småpåvar här och där!

Idag finns det utbildad vårdpersonal som nekas att stå med på vikarielistan - utan att personerna ifråga får veta varför. Vi ska nog förena oss med Maria Andersson - C... - som inte fått särskilt mycket svar från kommunen?

Skrämmande, skrämmande. Lite (eller snarare mycket) Kafka över det hela.

För övrigt undrar jag varför gruppledarna inte informerats om att Jörgen Eriksson ska sluta på kommunen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback