Polisen - en del av samhället?

Lugn - jag vet att allt som står i tidningen är inte sant! Men den här storyn oroar mig!

Nu har "51-åringens" hustru medverkat på
publicistklubbens möte. Och berättar att han - som mördade Caroline - greps inför barnen. De lämnades enligt artikeln i Kuriren vind för våg.

Media ringde till en av "mördarens" söner och frågade hur det kändes att ha en far som anhållits för mord! Grannarna fick via media veta vad mannen var anklagad för - men inte familjen!

Media får rannsaka sig själv! Men man kan undra vem som är ansvarig för att ett gripande kan gå till på det här sättet? Att inte övriga samhället informeras! Att inte barnen värnas?

Kanske dags för polisen att ta del av barnkonventionen? Kanske en fråga att väcka vid Polisstyrelsens nästa sammanträde?

Sen senast har jag sovit - sen haft telefonsammanträde - ätit morötter fast jag skulle velat stoppa i mig något mycket godare - och nu ska jag sova igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback