Tema: borta

Det blev som jag trodde - "donk" på soffan. Någon gång vid 19.30 tiden - sedan dess har jag varit borta - ett och annat har flimrat förbi i form av antikbyrå fortfarande värd minst 25 lappar -  Antikrundan -  trots att den enligt ägaren inte var riktigt väl hållen.

Det är väl tidens tecken att ögonen lyser mest när "lapparna" nämns - inte historiken!

Borta har också 
Håkan varit i 15 år - och nu hemkommen. Låter som hämtat ur en kioskdeckare - sprang ifrån sin svåger på Arlanda - sedan dess försvunnen. En dotter - då några månader - nu ca 15 år - finns med i bilden. Och visum till USA har varit känt - bara att få ett sånt som "försvunnen svensk" kittlar ju en som varit med och sökt USA-visum för "hederliga svenskar".

Slår mig plötsligt att om jag vill till USA så borde jag ha goda referenser - för en bror till min farmor - han åkte iväg till den nya världen och kom aldrig tillbaka - och där finns släktingar  som  varit här och hälsat på och vars adresser jag har. Dock känner jag ingen större längtan..fast jag kanske skulle kunna gå i spåren av den brodern och bli lika lyrísk som mina USA-släktingar när det såg häbret och uthusen här!


Nå nu ska jag inte dit - men synd om andra hemvändare var det när Luleå hockey  - borta - fick stryk med 5-2 . Särskilt smärtsamt för mig  just mot mina "andra handare" - kan ju inte glädjas åt det precis.

Ett försök att sova - men det är mindre än 3 timmar till uppstigning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback