Vilket fyrverkeri!

Vilket fyrverkeri, ropar Kurirens rubrik ut om segern över Brynäs. Och det är väl passande.

Men mindre passande kanske när rubriken ovan är om två-våningshus i Rutvik som brunnit ner. Känns inte på sin plats heller att ta diskussion om något brunnit upp eller ned, ner.

Det är annars Ingo som dominerar nyheterna. Trist historia om skilsmässan som vare sig Ingo eller Edna enligt den här artikeln initierade. Och visst minns också jag vad jag gjorde en natten 1959 då Ingo blev världsmästare - 11 år gammal.

Har gjort ett hemtjänstpass hos för'äldrarna med frukost och tvätt. Far stack ut på sin morgonrunda - 3-4 kilometer - för att sen kunna njuta av sport på TV - som jag i alla fall hävdat att det är - men inget har börjat än.

Resten av förmiddagen ska tillbringas hemmavid med lite egen tvätt och kamerala uppdrag. Efter tolvkaffet blir det mer av kamerala tjänster hos en vän. kanske lite jobb däremellan och klockan halvfem är jag bjuden på middag - då ska vi utvärdera ljusmanifestationen vi arrangerade i tisdags.

Och gäller att äta framför - för från kl. 20 är det fasta som gäller - inför provtagning i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback