Bekräftelsen!

Bekräftelsen på att jag är en riktig "panscho" - ikväll har jag sett hela Fråga Doktorn. Och på köpet fick jag Di Leva - 45 år. Första gångerna jag såg honom på TV gick jag ut - kan väl då ha varit för 25 år sen.

Sen dess har jag stått en natt på PDL och väntat på hans uppträdande - sen dess är han en av mina idoler. Han talade om en publik från babysar till 90-åringar. Jag förstår i vilket härad jag är!

Han är väl vår tids svar på Jokkmokks Jocke - eller den rockande samen - eller någonting i den vägen. Och männens svar på Kristina Lugn - men hennes diktsamling (en av dem) har jag inte kommit igenom än. Men även hon har vunnit sig med åren.

När fan blir gammal....

I alla fall fick jag just besked om en liten bebis i bekantskapskretsen - grattis Katarina och Fredrik till er lilla tjej. Snabb debut på ungefär en timma enligt min sagesman. Men han började ¨å sin sida prata om "en och någonting" när jag frågade om längden. Träffade modern ( och fadern också för den delen) så sent som i går eftermiddag.

Det är lugnt på föräldrafronten - så nu hoppas jag på en god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback