Dit det å bär

Hörde igår om en 63-årig snickare som operat sin höft. Trots att han fortfarande går på kryckor tycker försäkringskassan att han är för arbetsför för att vara sjukskriven - och arbetsförmedlingen tycker han är för sjuk för att stå till arbetsmarknadens förfogande. Och detta bara 8 veckor efter operationen. När en vän till mig skulle opereras för höften fick hon veta att hon skulle vara sjukskriven minst 3 månader. Det ville hon nu inte - men varje fall måste ju givetvis bedömas från fall till fall.

Och då faller stackaren mellan stolarna och tvingas överklaga till länsrätten. Kan aldrig tänka mig annat än att länsrätten går på snickarns sida.

Snickra lär han inte kunna förrän han släppt kryckorna - och vem blir lyckliagare av att omskolan en 63-årig snickare. Jag säger¨då bara det - dit de å bär,

Socialdemokraterna är åtminstone ute i buskarna snara att skylla sånt här på nuvarande regering. Då är det bra att ha i åminnelse att mellan 2005 och 2006 - under sosseregeringen - så tredubblades antalet personer som nekades sjukpenning. En känd kulturskribent här i stan var en av de drabbade. Här en länk från
min blogg 2006.

Läs gärna också Krister Hammarberghs svar till Ivan Hietala - även om det är samma sak som Husmark Persson skrev häromdagen.

Annars har jag hunnit vara en sväng till Mauritius och nu är jag tillbak på jobbet.

Och så har jag hunnit stötta goda krafter så att det blir ett högtidlighållande även i Luleå på Förintelsens minnesdag. Samling vid Åhlens klockan 18.00 för promenad ned till Gula Paviljongen. Alla med godhet i hjärtat är välkomna att delta.

Kommentarer
Postat av: Bep Weijand

Läs gärna också " Krister hammerbergs svar till Ivan Hietala" bör vara

K H svar till Inge Hietala.

det vore bra om Strutz inte blandar ihop fader och sonen. Då sonen tillhör samma parti som Strutz.

2009-06-01 @ 17:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback